חיפוש
Close this search box.

המרכז האמבולטורי

מפגשים - המרכז האמבולטורי

"מפגשים"- מבית רטורנו הינו מרכז אמבולטורי הנותן מענה טיפולי לאנשים הסובלים מתלות פסיכולוגית, – ובחלק מהמקרים אף גופנית- בחומר או בפעילות כלשהי (התמכרות). מרכז "מפגשים" מיועד לאנשים אשר למרות התמכרותם- מצליחים להמשיך ולנהל חיים נורמטיביים. 

התוכנית הטיפולית של מפגשים מבוססת על ההבנה כי תהליך מיטבי מתרחש דווקא תוך כדי התמודדות עם חיי היומיום. צוות המטפלים במפגשים מקיים קשר מתמיד עם קהילת רטורנו (אשפוז), דבר המאפשר במידת הצורך הפניה לקהילה.

טיפול בהתמכרויות

מרכז מפגשים מנוהל על ידי מטפלים קליניים בעלי ניסיון רב בתחום ההתמכרויות. במרכז קיימות קבוצות טיפוליות שונות הנותנות מענה למגוון התמכרויות.
הטיפול מתקיים במחלקות נפרדות לגברים ונשים, בין בטיפולים הפרטניים ובין בקבוצות. המערך הטיפולי במפגשים רואה את הצרכים של המטופל באופן רחב, ואשר על כן נותן מענה לצרכים השונים של המטופלים. המערך מורכב מתוכנית טיפולית מותאמת אישית הכוללת מפגשים טיפוליים פרטניים, קבוצות עבודה קטנות וייחודיות לכל סוג התמכרות, וליווי צמוד של מדריכים ומדריכות.

התוכנית הטיפולית כוללת מפגשים דו שבועיים, אשר בהם משתתפים בשלוש קבוצות בשבוע, שני טיפולים פרטניים, וליווי טלפוני של מדריך או מדריכה לאורך כל השבוע.
מרכז מפגשים הינו מרכז מוכר ומוערך הן בעולם הטיפול והן בעולם התורה אנשי הטיפול של מפגשים מקיימים קשר רציף ומקצועי עם פסיכיאטרים בעלי שם, מאבחנים, רופאים ועוד, כמו גם עם רבנים ודמויות מפתח בציבור הדתי-חרדי.

טיפול באכילה רגשית

התוכנית לטיפול באכילה רגשית פותחה על ידי מרכז מפגשים מתוך הבנה כי מדובר בהתמכרות הדומה להתמכרויות אחרות, וגורמת לסבל רב. בשונה מהתמודדות עם קשיים בדימוי גוף המוכרת לנשים רבות, הטיפול באכילה רגשית במרכז מפגשים נותן מענה לסובלות מדפוסי התנהלות המאפיינים התמכרות, ומתמקדים בנושא האכילה. המאפיינים הקלאסיים הם בין השאר מחשבות בלתי פוסקות ואובססיביות על אוכל ללא קשר לצורך פיזי או למשקל גוף, נושא האוכל מעורר רגשות קשים כגון אשמה ובושה, וחווית כישלון מתלווה באופן תמידי להתעסקות עם האוכל.

חשוב להבין כי על אף שכתוצאה מהטיפול תהיה הפחתה ניכרת ומאוזנת במשקל, אין אנו מציעים תוכנית להפחתת המשקל, אלא תוכנית המטפלת בגורמים הרגשיים להתנהלות הבלתי יציבה מול האוכל.

אודות הטיפול

הטיפול מתקיים פעמיים בשבוע וכולל מפגשים פרטניים עם פסיכולוגית קלינית בעלת ניסיון של 25 שנות התמחות בתחום בארץ ובארה"ב, אשר מנהלת את התוכנית. במקביל נבנית עבור כל מטופלת תוכנית תזונה מותאמת אישית על ידי תזונאית המומחית בתחום הפרעות אכילה. בנוסף מקבלת כל מטופלת ליווי אישי וצמוד של מדריכה אשר מקיימת קשר רציף במהלך כל השבוע עם המטופלות.

העצמת נשים

מתוך ניסיון רב בטיפול במכורים, ובהסתמך על מחקרים בתחום ההתמכרויות מצאנו כי בנות זוגם של המכורים מושפעות באופן משמעותי מהחיים לצדו של מכור. אשת המכור עשויה למצוא את עצמה מוצפת ברגשות בושה, אשם, חוסר אונים, פחד וכעס על היותה קורבן ל'מחלה' של בן זוגה. 

משום כך אנו מפעילים מסגרת טיפולי המסייע לבנות זוגם של המכורים לזהות את הקשיים איתם מתמודדות, מאפשר להן לקבל תמיכה, לחוות העצמה אישית ולפתח את עצמאותן. במקביל הוכח כי כאשר הנשים שותפות פעילות לתהליך ההחלמה של המכורים עצמם אפקטיבית במידה ניכרת.

אודות הטיפול

המפגשים לבנות זוגם של המכורים מתקיימים אחת לשבוע וכוללים השתתפות בשתי קבוצות עוקבות (5-10 משתתפות בכל קבוצה), האחת בהנחיית מטפלת בעלת ניסיון רב בתחום, והשניה בהנחית מדריכה- בוגרת התוכנית, וכן טיפולים פרטניים במקביל.

פרויקט שילוב תעסוקתי

נשים רבות הפונות בבקשת עזרה למרכז מפגשים מסיבות שונות ומגוונות,  מתקשות במקביל להשתלב במעגל התעסוקתי. 

מתוך הבנה כי אישה עובדת היא אישה עצמאית יותר, מאמינה בעצמה וביכולותיה- נבנה במרכז פרויקט המסייע לנשים להשתלב במעגל התעסוקתי, כאשר אישיותה, העדפותיה כמו גם הקשיים הסובייקטיביים עמם צריכה להתמודד- נלקחים בחשבון. 

בשונה מפרויקטים מקבילים הקיימים בשוק, העוסקים בתחום השילוב התעסוקתי- המייחד את הפרויקט במרכז מפגשים הוא הליווי הרגשי שניתן לנשים לאורך תקופת ההשתלבות במקום עבודתן החדש לאורך פרק זמן הנדרש לכל אחת באופן אישי.

נשמח להיות לעזר

לבדיקת התאמה, לשאלות ולפרטים נוספים, מוזמנים ליצור עמנו קשר:
ניקול 02-9996061  מייל mifgashim@retorno.org

אנחנו כאן בשבליכם!

mifgashim@retorno.org
טלפון: 053-3773070
פקס 0776049237

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן