חיפוש
Close this search box.

קורס מדריכי רכיבה טיפולית

קורס מדריכי רכיבה טיפולית

קורס מדריכי רכיבה טיפולית

קורס רכיבה טיפולית

מידע על קורס משולב


קורס מדריכי רכיבה טיפולית ורכיבה מערבית

 על אודות הקורס:

טיפול באמצעות רכיבה הפך בשנים האחרונות לאחת השיטות המוערכות והמבוקשות בישראל. השימוש בקשר עם הסוס וניצול תכונותיו הייחודיות מאפשר להתקרב אל מטופלים ולסייע להם ליצור את השינוי בעצמם.

מרכז ‘רטורנו’ המתמחה בטיפול בהתמכרויות בקרב מבוגרים ובני נוער, מכשיר את הדור הבא של מדריכי הרכיבה הטיפולית, באמצעות קורס מדריכי רכיבה טיפולית, בסטנדרטים מקצועיים גבוהים ובשילוב השיטה הייחודית שפותחה במרכז לטיפול באמצעות סוסים בשיטת 12 הצעדים.

קורס מדריכי רכיבה מתקיים בחוות הרכיבה האיכותית של רטורנו, עם סוסים שנבחרו במיוחד להדרכת רכיבה, ומציע שילוב מיטבי בין תכנים עיוניים ללמידה מעשית מאת אנשי מקצוע העוסקים בטיפול באופן שוטף.

קורס מדריכי רכיבה טיפולית – הערך המוסף שלנו:

הכשרה בהדרכת רכיבה מערבית בפיקוח מינהל הספורט בישראל, המהווה תנאי להכשרה כמטפל באמצעות רכיבה. תלמידים חסרי רקע ברכיבה ייהנו משני קורסים במחיר אטרקטיבי במיוחד, במסלול אחד. זאת בשילוב השיטה הטיפולית היחודית של רטורנו ובהתאמה מלאה למגזר הדתי.

על אודות מרכז אופק :

המרכז הראשון מסוגו בישראל ללימוד מקצועות הטיפול והאימון. אופק הוקם ע”י טובי המומחים בישראל להכשרת מאמנים ומטפלים, והוא מציע ללומדים בו תכניות לימודים ממוקדות שנבנו בקפידה, קורסים מושקעים בהדרכת צוות מקצועי ומנוסה, התמחויות ושילובים מיוחדים המעניקים למטפל לעתיד כלים לפיתוח קריירה מגוונת ומוצלחת.

המדריכים בקורס:

עמרי לבני – מנכ”ל מרכז ‘אופק’ להכשרת מטפלים ומאמנים, מדריך מקצועי ורכז קורס רכיבה טיפולית.

אשיר קול – מדריך מקצועי, מבכירי הרוכבים והמאמנים בישראל.

הרב איתן אקשטיין – מנכ”ל ‘רטורנו’ ומפתח שיטת ‘מה שתבחר’ לטיפול באמצעות רכיבה.

קורס מדריכי רכיבה – ההסמכה:

בוגר שעמד בהצלחה במבחני הגמר העיוניים והמעשיים יקבל תעודת 'מדריך רכיבה – לימוד' באישור מינהל הספורט המאפשרת לעסוק בהדרכת רכיבה לכל הגילאים, ותעודת ‘מדריך רכיבה טיפולית’ מטעם מרכז אופק ורטורנו.

משך קורס מדריכי רכיבה טיפולית :

משך קורס מדריכי רכיבה טיפולית  18 חודשים

תנאי קבלה:

ראיון אישי + מבחן רכיבה מעשי. תנאי הקבלה הנם בהתאם להוראות מינהל הספורט.

קורס מדריכי רכיבה טיפולית – מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא טכניקת טיפול, המיועדת ללמד את המטופל ולקבע אצלו, את היכולת להתמודד עם קשיים רגשיים, נפשיים, התנהגותיים ומוטוריים. הרכיבה הטיפולית מבוססת על למידת סט שלם של יכולות אלמנטריות, שהמטופל מתקשה ביישומן, ובכלל זה: הקשבה, תקשורת, התבוננות, אחריות, אכפתיות, אינטימיות, ריכוז, תחושת יכולת, נקיטת עמדה, נקיטת פעולה, וכן בטחון עצמי והערכה עצמית – הכל כלפי העצמי וכלפי הסביבה גם יחד. במסגרת הרכיבה הטיפולית, לומד המטופל לתקשר עם הסוס, להבין אותו, להיכנס לסיטואציה בתוך תפקיד, להתמודד עם הפחד ולבסוף "לתפוס את המושכות", לשלוט בסיטואציה ולהנהיג.

תהליך הלמידה מבוסס על קשת שלמה של חוויות ורגשות אותם חווה המטופל לאורך הטיפול: פחדים, כשלונות, אומץ, עשייה, הצלחות, חששות, דאגות, למידה ותגובה, הם רק חלק מהם. לרכיבה הטיפולית מיוחסות גם תועלות פיזיות כדוגמת שיווי משקל, קואורדינציה, זריזות, רספונסיביות ומוטוריקה, וכן תועלות פיזיולוגיות כדוגמת שיפור זרימת הדם, היציבה, חוזק השרירים והנשימה.

את האימפקט המבוקש ניתן ליצור באמצעות ארבעה סוגי טיפולים מרכזיים, בהתאם לצרכי המטופל הספציפי:

  • רכיבה טיפולית
  • היפותרפיה
  • פסיכותרפיה בעזרת סוס
  • רכיבה ספורטיבית

קורס מדריכי רכיבה – מהו ייחודו של הסוס בתהליכים טיפוליים?

בעלי חיים משמשים בשורה ארוכה של אסכולות טיפול נפשי ורגשי, בעיקר לאור חוסר השיפוטיות שלהם והקבלה המלאה שלהם את האדם שאיתם. בתנאים אלה, נוצר מרחב שלם שבו יכול המטופל לחשוב, להרגיש ולפעול בצורה חופשית ובטוחה, ועל ידי כך לעבור תהליך עמוק של למידה.

הסוס הוא בעל חיים שמעמיד לרשות המטופל את הסט הנרחב ביותר של התכונות הנדרשות להגשמת תהליך הלמידה בצורה אפקטיבית ועמוקה: ייצור חי המגיב למטופל, חום גוף, רגישות יוצאת דופן לסביבה, גודל, תנועתיות הרכיבה ונשיאת המטופל על הגב בעמדת שליטה – כל אלה מעניקים למטופל את תחושת הבטחון, הקבלה המלאה, האתגר וההישגיות, הנדרשים כולם לתהליך הלמידה, ולמטפל שעבר קורס מדריכי רכיבה טיפולית להוביל את התהליך

מיהם המטופלים הפוטנציאליים לטיפולי רכיבה טיפולית?

קהל היעד הקלאסי של טיפולי רכיבה טיפולית הם ילדים, מתבגרים ומבוגרים, הסובלים מקשיים רגשיים ונפשיים בינם ובין עצמם, ובינם ובין הסביבה. באמצעות הטיפול עוברים המטופלים תהליך של התפתחות רגשית ומנטאלית, שמובילה בסופו של דבר תהליך של שינוי בהתנהלותם האישית והחברתית גם יחד.

טיפול הרכיבה הטיפולית יכול לסייע בקשת רחבה של לקויות רגשיות, החל מהפרעות קשב וריכוז, הפרעות למידה, ADHD ואוטיזם, דרך הפרעות ביציבה, מסורבלות (Clumsiness) וקשיים מוטוריים, וכלה בחוסר בטחון והערכה עצמית, קשיים רגשיים וקשיים התנהגותיים.

קורס לימודי מדריכי רכיבה טיפולית

במסגרת קורס מדריכי רכיבה טיפולית, רוכשים הסטודנטים את כל הידע המקצועי הנדרש להם, בכדי להעניק למטופליהם טיפול אפקטיבי באמצעות רכיבה טיפולית. בין היתר, לומדים הסטודנטים הנושאים הבאים:

  • יסודות הרכיבה הטיפולית – מטרה, תועלות ושיטות
  • סוגי הפרעות ולקויות בקהל היעד, והמאפיינים הרפואיים
  • סוסים – אנטומיה, התנהגות, טיפול בסוסים וניהול אורווה
  • המטפל – תפקיד המטפל, גישה טיפולית, קשר מטפל-מטופל וניהול טיפול
  • הטיפול – טכניקות טיפול, מרכיבי טיפול, סדר טיפול, מטרה ובקרה

לפרטים נוספים על קורס מדריכי רכיבה טיפולית ברטורנו צרו קשר

מאמרים נוספים
התמכרות
האם התמכרות קורית רק לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך? בוא נבדוק את הנתונים.

הנחת יסוד נפוצה גורסת כי התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד, היא נחלתם של אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך. דימוי זה, המוטמע בחברה, גורם לאנשים רבים להאמין כי הם "חסינים" מפני התמכרות,

קרא עוד »

תוכן עניינים

אנחנו כאן בשבילכם…

retorno@retorno.org

טלפון:  0533773070
פקס: 02-999-8243

מלאו פרטיכם ונשוב בהקדם:

תרום לרטורנו

תרומה באמצעות פייפל
לדרכים נספות לתרום, הקלק כאן.

אנחנו כאן בשבילכם

התקשרו 053-3773070 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן